A-Weekend

Hvad er A-Weekend

• Hvor? A-Weekend står for arbejde-, aktivitet- og afslapningsweekend og foregår i foråret. Her mødes den nuværende årgang med tidligere elever til en weekend med sjove aktiviteter og arbejde på skolen. Der vil i løbet af weekenden være for mulighed for at deltage i en række aktiviteter. Nogle af disse er discipliner kampen om det sagnomspundne A-weekendsbælte! Vinderen af A-weekendsbæltet vinder, ikke mindst æren, men også fede præmier til GEW. En anden stor del af A-weekend er at hjælpe med at vedligeholde efterskolen og derudover hygger vi på skolen og nyder gamle og nye venners selvskab.

• Hvornår? A-weekend afholdes hvert år i foråret.

• Hvordan? For at komme med på A-weekend skal du være medlem af Brejning Efterskole Elevforening og købe billet til weekenden. Du finder mere information på vores Facebook side: https://www.facebook.com/BrejningElevforening

• Tilmelding: Der bliver offentliggjort billetter på safeticket, hvor man kan tilmelde sig til en af de hygligste weekender på skolen. Billetterne bliver offentliggjort et par måned før weekenden. De kan købes på: https://brejningelevforening.safeticket.dk/events

Arbejde

På A-Weekend giver vi gamle elever noget tilbage til den skole som har givet os så meget. Vi hjælper skolen med alt fra store og små arbejdsopgaver, hvor alle kan være med. Uanset om du er udlært håndværker eller en fummelfingret nybegynder, har vi en opgave du kan hjælpe med.

Vi mødes og hygger mens vi hjælper kommende generationer af BE elever.

Aktiviteter

På A-Weekend er det ikke kun arbejde, men også aktiviteter. Vi afholder hvert år den legendariske A-Weekends femkamp i en venskabelig konkurence om at vinde A-Weekends bæltet. Aktiviteterne variere fra år til år, men du kan næsten være sikker på at mudderbrydning og roulade rundbold er at finde på weekenden.

Vi mødes til venskabelige konkurrencer og aktiviteter på tværs af årgange.

Afslapning

På A-Weekend er der også plads til at slappe af og få samlet op på stort og småt med dine gamle efterskolekammerater. I kan altid snuppe et brætspil og sætte jer ind til A-Cafeen hvor der vil være kaffe og frugt det meste af dagen.

Vi slapper af og får snakket godt igennem med hindanden.