A-Weekend

Hvad er A-Weekend

Arbejde-, Aktivitet- og Afslapningsweekend. På A-weekend samles nuværende og tidligere elever, til en weekend spækket med sjove aktiviteter der blander os på tværs af årgangene.

Der vil i løbet af weekenden være for mulighed for at deltage i en række aktiviteter. Nogle af disse er discipliner kampen om det sagnomspundne A-weekendsbælte! Vinderen af A-weekendsbæltet vil vinde, ikke mindst æren, men også fede præmier til GEW.

En anden stor del af A-weekend er at hjælpe med at vedligeholde vores elskede efterskole.

Der vil være arbejdsopgaver for alle, både den udlærte håndværker, men også for dem der er født med ti tommelfingre. Du kan regne med at få lov til at være del af nogle mere ambitiøse arbejdsopgaver.

Endnu en del af A-weekend foregår også i hyggen og afslapningens tegn. Der vil være rig mulighed for at hygge med jeres elskede Brejning-venner, nye som gamle. Derfor starter vi A-weekend ud med at grille sammen på skolen i det forhåbentligt godt vejr.

Arbejde

På A-Weekend giver vi gamle elever noget tilbage til den skole som har givet os så meget. Vi hjælper skolen med alt fra store og små arbejdsopgaver, hvor alle kan være med. Uanset om du er udlært håndværker eller en fummelfingret nybegynder, har vi en opgave du kan hjælpe med.

Vi mødes og hygger mens vi hjælper kommende generationer af BE elever.

Aktiviteter

På A-Weekend er det ikke kun arbejde, men også aktiviteter. Vi afholder hvert år den legendariske A-Weekends femkamp i en venskabelig konkurence om at vinde A-Weekends bæltet. Aktiviteterne variere fra år til år, men du kan næsten være sikker på at mudderbrydning og roulade rundbold er at finde på weekenden.

Vi mødes til venskabelige konkurrencer og aktiviteter på tværs af årgange.

Afslapning

På A-Weekend er der også plads til at slappe af og få samlet op på stort og småt med dine gamle efterskolekammerater. I kan altid snuppe et brætspil og sætte jer ind til A-Cafeen hvor der vil være kaffe og frugt det meste af dagen. I kan også sætte jer sammen og se en film når vi sætter dem på i samlingsalen.

Vi slapper af og får snakket godt igennem med hindanden.

Som bekendt er denne weekend typisk en der bliver afholdt med både nuværende og gamle elever til stede. Kunne du tænke dig at høre lidt om elevernes oplevelser kan du finde en af Skolens elevhistorier her